HPN.pl

HPN.pl (http://hpn.pl/index.php)
-   Kosz (http://hpn.pl/forumdisplay.php?f=26)
-   -   wady i zalety powiesci HP (http://hpn.pl/showthread.php?t=2340)

Avvarill 02-06-2009 01:36

wady i zalety powiesci HP
 
witam!

Jestem studentką 3. roku filologii polskiej. Moja praca licencjacka jest właście o Harrym Potterze jako książce. Jeden z rozdziałów jest poświęcony odbiorowi tej książki przez fanów/antyfanów/innych.

Dlatego chciałabym, byście się, drodzy forumowicze, wypowiedzieli na takie tematy:
- jakie są wg Was zalety powieści,
- jakie są wg wady powieści,
- co jest zarówno wadą i zaletą powieści.

W każdym zdaniu użyłam słowa "powieść" nie bez przyczyny - chciałabym się dowiedzieć, co jest takiego fantastycznego w konstrukcji świata przedstawionego, bohaterów, otoczenia, że wszystkich tak to urzekło.

Chciałabym, żebyście się tak naprawdę zastanowili nad tym, dlatego te pytania są szalenie otwarte. Zdanie "świetnie ukazana walka dobra i zła" itd jest już trochę wyświechtane, dlatego poszukuje błyskotliwych pomysłów ^^

pozdrawiam i liczę na dobrą współpracę z Wami

KaroLh 02-13-2009 14:16

Moim zdaniem, zaletą jest klimat, postacie, tajemniczość, śmierć osób.
A wady ?? liczne niedociągnięcia.

Gizmolina 02-13-2009 16:31

Główną zaletą jest... Cała saga ;)
Lekki styl pisarski, niesamowity klimat i tajemnicza otoczka każdego zdarzenia to niewątpliwe plusy. Wszystkie szczegóły i ważne wydarzenia są ze sobą powiązane, co sprawia, że powstał całkiem nowy świat, który jest tak różny od naszego, a jednak nam bliski. Śmierć ważnych bohaterów jest bolesna, ale sam 'happy end' byłby conajmniej nudny i banalny.
Wad nie ma zbyt wiele. Na pewno są to 'niedociągnięcia' popełnione przez pisarkę. Jednak tworząc coś całkiem innego i odrębnego od rzeczywistości trudno o bezbłędność. Można więc to pominąć. A innych nie znalazłam ;p